Ahad, 3 Januari 2010

Rintahan Seorang Hamba


Rintihan Seorang Hamba

Wahai Yang Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang
Aku hambaMu yang hina memohon Kau mengasihaniku
Duhai Yang Maha Memahami
Tiadalah aku bererti melainkan Kau yang menjadikan aku bererti
Beruntunglah aku andai aku Kau Rahmati
Merugilah aku andai aku Kau Murkai
Maka kurniakanlah aku keampunanMu dan kasihanilah aku

Wahai Yang Maha Memelihara
Aku hamba daif ini memohon pemeliharaanMu
Tiadalah berguna seorang hamba tanpa pemeliharaanMu

Wahai Yang Maha Mengurniakan Rezeki
Kurniakanlah aku dari sisiMu rezeki yang halal
Elokkanlah budi pekertiku dan sihatkanlah aku

Wahai Yang Maha Pengampun
Ampunilah dosa-dosaku
Terimalah taubatku
Rahmatilah aku
Muliakanlah aku
Kurniakanlah aku keluarga yang sejahtera
Sejahterakanlah aku di dunia dan di akhirat
Tiadalah daya upayaku melainkan dengan keizinanMu.

Amin.

Zairil Azwan Zulmuji

Tiada ulasan:

Catat Ulasan