Ahad, 27 Disember 2009

Juang Perjuang (Dedikasi Diriku)


Juang Perjuang

Berlari aku tidak laju
Berjalan mungkin tidak sebaris tegap soldadu
Mungkin juga kaku...
Namun di hati tidak pernah redha pada pertualang bangsa
Biar secubik secubik ku kutil ku carik tipu mereka...
Agar tetap sedar mereka masih ada salahnya..

Masih ternyiang di telinga perpatah pendekar
"Apa guna kepuk di ladang
Kalau tidak berisi padi
Apa guna bersuara lantang
Kalau tidak berani mati"

Biar ia teguh di dada ini...
Selagi berombak dadaku
Selagi itu aku menjadi seteru penipu itu..
Aku pencarik tirai megah mereka...
Mereka pemimpin pedusta bangsa..

Aku yang di sini..
Masih disini..
Di laman ini...
Kira kau pandang pada tirai perjuangan
Pasti kau temui aku dari celah-celah juang pejuang...

Sekerdil aku namun masih berjuang...
Biar tidak bersuara lantang.

Nawza Liriaz, Kelana Satria, Rildia Airie, Abu Turap, Khalifah_Islam, kirana, Robot, Karat, Muslim
Dan itu lah barisan namaku dari zaman perjuanganku
1996-2006.

Nawza Liriaz

Tiada ulasan:

Catat Ulasan