Khamis, 24 Disember 2009

Terkadang-Selalu-Cinta

Terkadang-Selalu-Cinta

Terkadang ianya hadir bagai angin lalu…
Menyapa dan beredar tanpa aku tahu dari mana usulnya...
Terkadang ia hadir bagaikan kerikil keras...
Menghentam setiap penjuru tenang hati...
Dan...Terkadang ia hadir bagai mimpi yang tak pernah dimengerti...

Segala apa yang ada terkadang terasa nyaman...segar...
Terkadang amat pahit untuk ditelan kerongkong jiwa...

Selalu aku harap hadir mu walau seketika...
Walau perlu ku bayar dengan tangisan setia

Selalu ia aku nilai dengan keindahan alunan bicara...
Selalu dan terkadang aku terlupa akan hadirnya biarpun ia bersimpuh di dada
Dan...Terkadang itu selalu aku nilai dengan derita...seksa

Apa jua hadir mu ada ceria ada gembira...
Selalu ada mu ada bahagia ada ketawa..
Terkadang nilai mu penuh perit berselubung duka..

Namun walau terkadang dan selalu ada mu dan ada ia aku rasa sentiasa ada...
Dan kaulah yang ku panggil CINTA...


Nawza Liriaz
4:42 p.m.
10.07.2008

Tiada ulasan:

Catat Ulasan