Selasa, 15 Disember 2009

Nilai Sebagai Hamba-Nya


Nilai Sebagai Hamba-Nya

Serindit hijau berdada merah
Bebas berkicau di ranting merbau...
Tenang air di kali diulit angin bayu
Tapi aku berlagu gundah
Melangkah tidak ke mana...
Berdiri tidak setara..
Mendongak semakin rendah rasanya
Seolah-olah berdiri di laman yang tidak rata

Sekian kasih aku terima...
Seluruh nafas ku segala-galanya percuma
Indah segala anugerah ku ada...

Namun gelisah masih berselempang di dada...
Makin aku rindu pada sujud yang seketika..
Makin itu pula hati bergetar...
Takut akan hukuman-NYA

Terlintas segala dosa silam di mata suasana..
Bila terkenang semakin jauh rasa aku dari-NYA

Aku sebenarnya ingin merasai nilai sebagai hamba-NYA
Aku ingin rasa diri sebenarnya takwa..
Aku ingin rasa sebagai bebas dari dosa...
Aku benci dililit dosa lama...


Nawza Liriaz
Duha
10.49 am

Tiada ulasan:

Catat Ulasan